Svart eller vitt

Varför kan inte mina tårar ta slut?
Varför kan jag inte sluta gråta över något som jag aldrig ens från första början borde ha brytt mig om!?

Jag vill bara att allt ska ha ett slut.
Det känns som ett fruktansvärt utanförskap. De har fortfarande ingenting sagt.
Jag vet, de vet, de vet inte att jag vet.
Tårarna har fortfarande inte slutat rinna längs mina kinder.
Jag skäms.
Jag vill inte visa mig.
Jag vet att jag inte har gjort något fel.
Jag skäms.
Förtjänade jag verkligen det här?

Har "de" inte ljugit, bedragit eller svikit dig ännu så vänta bara. De kommer att göra det.

En kompis sa till mig: "Det är alltid de godhjärtade som får all skit, och du har fan fått tillräckligt för fem personer."
Det värmde så himla mycket att få höra men jag kan ändå inte förstå varför det händer mig, eller någon annan för den delen.


Philip M.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0