Rough to kill

Ibland kan det gå en dag utan att jag tänker på det.
Ibland kan det gå en sekund då jag inte tänker på det.

Jag tror att det går framåt varje dag.
Att jag varje dag kommer lite längre ifrån det.
Att jag varje dag blir lite starkare och bryr mig lite mindre om det jag inte bör bry mig alls om.

Minnet är något jobbigt.
Det är svårt att komma ihåg roliga saker, viktiga saker.
Tråkiga saker, hemska saker brukar oftast sitta väldigt väl i minnet.
Jag själv kämpar med att bli av med minnen.
Alkoholen fungerar inte alltid, ibland kan jag få lite hjälp att glömma.
Ibland så har alkoholen helt motsatt effekt och ger mig endast mer minnen att bearbeta.
Glädje.
Glädje är nog min bästa medicin mot att minnas.
Ha kul och skapa nya minnen över de gamla minnernas plats.

Vissa minnen kommer jag har kvar för alltid, vare sig jag vill eller inte.
Jag måste bara acceptera det och lära mig att leva med det.

Men än är det inte över.
Än är det inte slut.

Jag ska kämpa vidare.
Jag ska orka.
Jag kommer att orka, jag kommer att segra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0