Att vilja vara för någon annan

Jag vill vara den som du ser när du tittar på mig.
Jag vill vara den som du känner när du känner på mig.
Jag vill vara den du tror jag är när du tänker på mig.
Om jag inte är den personen som du tror jag är.
Är det jag eller du som gör fel då?
Jag vill ju bli älskad för den jag är. Men om jag inte blir älskad för den jag är så vill jag
bli älskad för den jag inte är.

Är det ytlighet att sträva efter något som bygger på yta.
Är jag ytlig om jag letar efter någon som ska gilla mig för hur jag ser ut och hur jag är?
Vill jag ha någon som kanske bara ser mig så? Antagligen inte eftersom det var så det tidigare var.
Hur ska jag hitta någon som verkligen kan se mig för den jag är.
Fast hur kan hon se den verkliga jag om jag själv inte kan det?
Det kanske kommer med tiden.
Hon kanske kommer med tiden.

Philip

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0